mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید

آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید در طراحی گوشی گلکسی a33 عناصری به کار گرفته شده که با سایر میان رده های سامسونگ متفاوت می باشد. این مطلب به بررسی گلکسی a33 می پردازد.

آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید در مارس 2022 به بازار معرفی شد.این گوشی هوشمند دوست داشتنی و نسبتا کامل دارای نقاط قوت بسیاری از جمله طراحی زیبا، نمایشگر خوب، باتری با ظرفیت بالا و سخت افزار قوی است. با بررسی Galaxy a33 با این مقاله از موبایل 30 همراه باشید.

آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید

معرفی و بررسی Galaxy a33

گلکسی a33 قبل از اینکه نسل جدیدی از خانواده a30 باشد، نسخه اقتصادی گلکسی A53 است. در سال های گذشته، میان رده های مقرون به صرفه سری گلکسی A30، با وجود استقبال خوب مردم، همواره از نظر امکانات و قابلیت ها در سطح پایین تری نسبت به گوشی های شیائومی قرار داشتند.

اما حالا سامسونگ سیاست متفاوتی را در مورد جدیدترین عضو این خانواده اعمال کرده و به دنبال بهبود وضعیت است در مارس 2022، سامسونگ گلکسی A33 را به بازار معرفی کرد. این گوشی حس نسخه ارزان 53 را القا می کند.

میان رده اقتصادی جدید سامسونگ از زبان طراحی و تراشه گلکسی A53 بهره می برد و در رنج قیمتی خود با گوشی های قدرتمندی مانند Xiaomi 11 Lite 5g ne و Galaxy M52 قابل مقایسه است. در مقاله زیر به بررسی کامل گوشی گلکسی A33 می پردازیم.

آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید

کیفیت طراحی و ساخت

در بررسی طراحی گلکسی a33 می توان گفت که این گوشی حس متفاوتی را القا می کند در طراحی آن از المان هایی استفاده شده است که با سایر دستگاه های میان رده سامسونگ متفاوت است و گاهی باعث سردرگمی می شود.

طراحان سامسونگ با دقت زیادی عضو جدید خانواده s30 را به گونه ای طراحی کرده اند که به سختی می توان ردپای زبان طراحی گلکسی a32 را در جایگزینی آن یافت.

اول از همه، Galaxy a33 حس مدل کوچکتر Galaxy a53 را منتقل می کند. زبان طراحی a53 از نسخه های قبلی فاصله گرفته و به Galaxy a52 نزدیک شده است.

برخلاف دوربین های گلکسی a32 که هر کدام دارای یک برآمدگی اختصاصی بودند در گلکسی a33، ماژول دوربین گوشی به طور یکپارچه با شیب ملایمی در پنل پشتی ادغام شده است.

آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدیدآشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید

از این رو تشخیص گلکسی a33 فایوجی و سه نسخه خانواده گلکسی a52 از نماس پشت کار ساده ای نخواهد بود. به طور کلی طراحی گلکسی a33 بسیار متمایز، ساده، مینیمال و البته زیبا به نظر می رسد. فریم پلاستیکی گوشی در همه رنگ ها با بدنه هم رنگ می باشد. و با پوشش مات، مقاومت مناسبی در مقابل اثر انگشت و چربی از خود نشان می دهد.

این گوشی به غیر از رنگ مشکی که انتخاب اول اکثر کاربران است در رنگ های سفید، آبی، طلایی و یا به گفته سامسونگ هلویی نیز موجود است.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

در بررسی ها مشخص شد که گلکسی a33 کوچکتر و کمی سبکتر از نسل قبلی است البته ابعاد صفحه نمایش آن نیز کوچکتر شده است و حالا میان رده مقرون به صرفه سامسونگ به جای 6.5 اینچ از پنل 6.4 اینچی استفاده می کند.

به نظر می رسد که لبه های صفحه نمایش نیز باریک شده و صفحه نمایش گلکسی a33 کاملا صاف بوده است. فریم پهن دستگاه کمی خمیده است و در دست لیز نمی خورد. همچنین از صفحه نمایش در برابر ضربه محافظت می کند. به این ترتیب با یک گوشی مقاوم روبرو هستیم.

بررسی گلکسی a33

پوشش گوریلاگلس ۵ روی صفحه نمایش یک ویژگی قابل توجه برای دستگاه های میان رده است. در عین حال گواهی IP67 نگرانی از ورود آب و گرد و غبار به داخل دستگاه را تا حد زیادی از بین می برد.

این بدان معناست که گلکسی a33 می تواند تا یک متر آب را برای حدود سی دقیقه تحمل کند جالب است که سامسونگ برای اولین بار این ویژگی را به سری AX3 آورد تا فاصله خود را با سری AX5 کاهش دهد. و به نوعی Galaxy a33 را از اکثر رقبای خود متمایز می کند.

از دیگر ویژگی های جالب گلکسی a33 باید به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد که بر خلاف انتظار از دقت و سرعت خوبی برخوردار است. اما قسمت غم انگیز تصمیم سامسونگ در مورد این دستگاه، حذف جک هدفون است که در بیشتر موارد برای کاربران مشکل ایجاد می کند.

البته ضخامت حاشیه پایین صفحه نمایش از سه ضلع دیگر بیشتر است و باعث آزار کاربران می شود. شایان ذکر است که گلکسی a33 بسیار خوش ساخت و البته در دست گرفتن راحت است.

با اینکه به جز پوشش صفحه نمایش گوریلا گلس 5، بقیه قطعات کاملا پلاستیکی هستند، اما قطعات به خوبی نصب شده اند و حس خوشایندی را منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل گلکسی A12 سامسونگ

بررسی گلکسی a33 آشنایی و بررسی گلکسی a33 | بررسی گلکسی a33 میان رده اقتصادی جدید

وزن تقریبا سبک 186 گرمی گوشی نیز باعث می شود در استفاده مداوم از Galaxy a33 احساس خستگی نکنید همانطور که گفته شد این دستگاه نیز مانند A53 دارای قاب تخت است تا نوعی هماهنگی بین گوشی های میان رده و پرچمدار سامسونگ برقرار کند.

شایان ذکر است که کره ای ها طراحی براق قبلی را کنار گذاشته و Galaxy a33 را در قاب و بدنه کاملا مات طراحی کرده اند.

نمایشگر 90 هرتز

با بررسی های انجام شده مشخص شد که نمایشگر گلکسی A33 نسبت به نسل قبل یعنی A32 پیشرفت چشمگیری داشته است و جایگزینی پنل LCD قبلی با مدل LED به طراحان این امکان را می دهد که حسگر اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش نصب کنند. صفحه نمایش البته ماژول تشخیص اثر انگشت کمی کمتر از حد معمول است و از طرفی عملکرد آن کمی کندتر از رقبای چینی است.

نمایشگر Galaxy a33 اکنون به جای پنل LCD 60 هرتزی به یک پنل LED 90 هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس یا 2400 در 1080 پیکسل است. تراکم پیکسلی پنل 6.4 اینچی این گوشی بسیار خوب است. زیرا برای جداسازی پیکسل ها از یکدیگر، چشم ها باید بسیار نزدیک به پنل باشند.

اگرچه صفحه نمایش 90 هرتزی گلکسی a33 به نرمی پنل های 120 هرتزی سایر دستگاه های میان رده سامسونگ نیست، اما تفاوت محسوسی با پنل های استاندارد 60 هرتزی دارد و قطعا کاربر را راضی می کند. کیفیت این صفحه نمایش دست کمی از مدل های مختلف گلکسی A52 ندارد.

بررسی گلکسی a33

کنتراست بالا، رنگ های تازه اما طبیعی و زاویه دید کامل از ویژگی های صفحه نمایش Galaxy a33 است. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز برای استفاده در همه شرایط کافی به نظر می رسد. به طوری که حتی در زیر نور مستقیم خورشید با مشکل مواجه نخواهید شد.

همانطور که گفته شد، نرخ به روز رسانی صفحه نمایش Galaxy a33 90 هرتز است، بنابراین انیمیشن های رابط کاربری بسیار نرم تر از قبل اجرا می شوند. البته نرخ تمدید متغیری وجود ندارد. تلفن فقط برای برنامه‌هایی که از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند، مانند برنامه دوربین، به‌طور موقت نرخ تازه‌سازی را به ۶۰ هرتز برمی‌گرداند. در موارد دیگر، نمایشگر همیشه با نرخ ثابت 90 هرتز است.

تا زمانی که از حالت تنظیم خودکار نمایشگر استفاده می شود، خوانایی محتوا در نور روز و زیر نور خورشید مناسب است. گلکسی a33 به لطف وجود پنل LED، رنگ مشکی را بسیار عمیق و با کنتراست بالا نمایش می دهد.

نکته قابل انتقاد این است که از محتوای HDR پشتیبانی نمی شود و اینگونه ویدیوها را در حالت SDR اجرا می کند. در حالی که در گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE این ویژگی با قیمت کمتری در اختیار کاربر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اکانت توییتر در کامپیوتر و موبایل

اسپیکر استریو

همانطور که در ابتدای بررسی گلکسی a33 اشاره شد، این گوشی جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد، اما کره ای ها برای جبران این کمبود، بلندگوهای استریو را در گوشی مقرون به صرفه خود نصب کرده اند. کانال های بلندگو در پایین قاب و لبه بالایی صفحه نمایش وجود دارند و عملکرد خوبی در تولید فرکانس های مختلف صدا از خود نشان می دهند.

بلندگوهای گلکسی a33 صدای بسیار خوبی دارند. از طرفی به لطف پشتیبانی از قابلیت Dolby Atmos می توانند صدای حجیم و جامع تری ارائه دهند.

بررسی گلکسی a33

سخت افزار و نرم افزار

در این قسمت ابتدا به بررسی سخت افزار Galaxy a33 می پردازیم. این گوشی هوشمند دقیقاً از تراشه استفاده شده در گلکسی A52 یعنی Exynos 1280 استفاده می کند که از ترکیب دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex A78 و شش هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex A55 تشکیل شده است.

این تراشه را پردازنده گرافیکی مالی جی ۶۸ شرکت ARM همراهی می کند. به لطف تراشه مذکور گلکسی a33 در چند باند از نسل پنجم شبکه زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

موردی که برای کاربران ایرانی موضوعیت چندانی ندارد. برای گوشی مذکور چهار نسخه رم و حافظه داخلی ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

در بررسی ها مشخص شد که Galaxy a33 عملکرد خوبی در اجرای بازی ها داشته و می توان آن را یکی از گزینه های اقتصادی گیمرها دانست.

البته شیائومی نسبت به قیمتش سخت افزار قدرتمندتری ارائه می دهد. شایان ذکر است که در رده قیمتی گلکسی a33، گوشی های بسیار قدرتمندتری مانند Poco F3، Xiaomi 11 Lite 5G NE و Galaxy M52 وجود دارند.

بررسی گلکسی a33

در ادامه بخش نرم افزاری گوشی گلکسی a33 را مورد بررسی قرار می دهیم. این اسمارتفون به طور پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 ارائه می شود.

از این رو از نظر ظاهری تفاوت زیادی نسبت به One UI 4.0 ندارد. رابط کاربری جدید هم بهبودهایی جزئی نسبت به نسخه ۴.۰ تجربه می کند. در ضمن آپدیت امنیتی گوشی نیز مربوط به فوریه ۲۰۲۲ می باشد.

سامسونگ وعده آپدیت ۴ ساله اندروید و آپدیت امنیتی ۵ ساله گلکسی A33 را داده است که آن را به یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار برای استفاده طولانی مدت تبدیل می کند. در واقع میان رده های جدید سامسونگ همانند پرچمداران این شرکت از نظر نرم افزاری پشتیبانی می شوند.

طراحی رابط کاربری جدید دارای سبک و سیاق مدرن و شیکی است و احتمالاً مطابق با سلیقه اکثر کاربران است. البته تفاوت های آن با نسل قبلی قابل توجه نیست و تفاوت را باید در جزئیات جستجو کرد.

ویژگی RAM Plus اولین بار با نسخه 4.0 معرفی شد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا از 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دستگاه به عنوان رم اضافی استفاده کند اما با رابط کاربری جدید کاربر می تواند میزان این رم را بین 2/4/6/8 گیگابایت انتخاب کند.

ویژگی تقویم هوشمند همچنین به برنامه تقویم سامسونگ اجازه می دهد به تاریخ ها و زمان های موجود در پیام های متنی دسترسی داشته باشد و آنها را به عنوان رویدادهای تقویم توصیه کند.

به گفته کره ای ها، این قابلیت با پیام رسان پیش فرض گوشی و برنامه هایی مانند لاین، واتس اپ، وایبر و سیگنال سازگار است اما مشخص نیست وضعیت برنامه هایی مانند تلگرام و تمیز چگونه خواهد بود.

دوربین چهارتایی

سامسونگ گلکسی A33 به یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی مشابه Galaxy A52 مجهز شده است که شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی عریض، لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. . در حالی که دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است، تفاوت چشمگیر اضافه شدن تثبیت کننده نوری به دوربین اصلی است.

دوربین اصلی گوشی از نظر جزئیات و محدوده دینامیکی کم و بیش عملکردی مشابه با مدل های گران قیمت تری مانند A52S نشان می دهد.

سطح جزئیات و محدوده دینامیکی دوربین در این بازه قیمت راضی کننده است. البته کمی گرم است. توجه داشته باشید که حتی Galaxy Ultra S21 نیز نتوانسته است تمام جزئیات پشت پنجره را بازیابی کند.

دوربین گلکسی a33 تمایل به اشباع بیش از حد رنگ ها دارد، به خصوص زمانی که در تصویر گیاهان و درختان باشد اگر نور زیادی در تصویر وجود داشته باشد، دوربین اصلی می تواند به قیمت افزودن مصنوعات به تصویر، سطح جزئیات را کمی افزایش دهد. البته در این صورت رنگ ها به گرمی عکس های 12 مگاپیکسلی نخواهند بود.

خوشبختانه لنزهای واید و فوق عریض گلکسی a33 از حالت شب پشتیبانی می کنند، اما عملکرد فوکوس خودکار دوربین اصلی در نور کم بسیار کاهش می یابد. دوربین اولتراواید از نظر جزئیات ضبط در سطح دوربین اصلی نیست، اگرچه رنگ‌های تصویر اولتراواید رنگارنگ‌تر و براق‌تر از دوربین اصلی هستند.

باتری

بررسی باتری Galaxy a33 نشان می دهد که ظرفیت آن نسبت به نسل قبل تفاوتی ندارد و اکنون شاهد بسته ای 5000 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی هستیم. سامسونگ ادعا می کند که باتری گلکسی A33 با یک بار شارژ می تواند تا دو روز دوام بیاورد.

لازم به ذکر است این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی است که در نیم ساعت حدود 45 درصد باتری را شارژ می کند. اما Redmi Note 11 Pro Plus در این مدت کاملاً شارژ می شود.

  • ۰۱/۱۱/۰۳
  • زهرا فدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی