mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

چطور از سرقت گوشی در امان باشیم؟ توصیه های مهم

چطور از سرقت گوشی در امان باشیم؟ توصیه های مهم :  با استفاده از روش های خاصی می توانید از سرقت تلفن همراه خود جلوگیری کنید یا حداقل خود را برای چنین شرایطی آماده کنید. در این مقاله می خواهیم بهترین راه های جلوگیری از سرقت گوشی موبایل را معرفی کنیم. پس با موبایل 30 همراه باشید.

متاسفانه سرقت تلفن همراه یکی از اتفاقات آزاردهنده ای است که به کرات رخ می دهد. اگرچه با اجرای طرح رجیستری موبایل آمار سرقت گوشی تا حد زیادی کاهش یافت اما همچنان این میزان به صفر نرسیده و روزانه گوشی های بسیاری از کاربران توسط سارقان به سرقت می رود. بنابراین بهتر است به عنوان یک کاربر همیشه آمادگی این موضوع را داشته باشید و تا حد امکان از سرقت گوشی موبایل خود جلوگیری کنید. اما چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟

برای این منظور باید از روش های خاصی استفاده کرد که به نوعی منجر به جلوگیری از سرقت تلفن همراه شود و یا حداقل آمادگی شما را برای ردیابی گوشی و پس گرفتن آن بیشتر کند. در این مقاله می خواهیم بهترین راه های جلوگیری از سرقت گوشی موبایل را معرفی کنیم.

چطور از سرقت گوشی در امان باشیم؟ توصیه های مهم

 

 

بیشتر بخوانید: جلوگیری از هک شدن گوشی‌های هوشمند

روش اول: با انتخاب رمز عبور قوی از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه خود استفاده کنید، در نظر گرفتن رمز عبور مناسب و قوی برای صفحه قفل گوشی است. با قرار دادن رمز مناسب بر روی صفحه نمایش یا صفحه گوشی، بستر امنیتی را فراهم می کنید تا افراد دیگر نتوانند به راحتی از قفل صفحه دستگاه عبور کرده و به محتویات گوشی شما دسترسی داشته باشند.

برای انتخاب رمز عبور مناسب باید به نکات خاصی توجه کرد. اگر گوشی شما دارای اسکنر اثر انگشت است، توصیه می کنیم آن را فعال کرده و از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید.

اما اگر رمز عبوری به صورت الگو (Pattern) یا رمز عبور (Password) برای گوشی در نظر می گیرید، پسوردهای ساده و قابل پیش بینی را انتخاب نکنید. اگر از آیفون  استفاده می کنید، به رمز عبور 4 یا 6 رقمی متشکل از اعداد بسنده نکنید و سعی کنید رمز عبوری را روی دستگاه قرار دهید که از اعداد و حروف تشکیل شده باشد.

برای این کار کافیست به تنظیمات آیفون بروید و Touch ID & Settings را انتخاب کنید و سپس Change Passcode را انتخاب کنید. گزینه Passcode Options را انتخاب کرده و در نهایت Custom Alphanumeric Code را انتخاب کنید. اکنون می توانید از حروف برای رمز عبور آیفون خود استفاده کنید. پس همیشه سعی کنید سخت ترین حالت را برای رمز آیفون خود در نظر بگیرید و رمزی را روی دستگاه قرار دهید که غیرقابل پیش بینی باشد.

چطور از سرقت گوشی در امان باشیم؟ توصیه های مهم

روش دوم: با فعال کردن پین سیم کارت از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

علاوه بر قفل صفحه، تلفن های همراه می توانند قفل سیم کارت نیز داشته باشند. قفل سیم کارت پین (SIM PIN) نامیده می شود. وقتی قفل سیم کارت را فعال می کنید، هر بار که گوشی خاموش و روشن می شود و سیم کارت مربوطه وصل می شود، رمز سیم کارت باید وارد شود، در غیر این صورت گوشی بوت نمی شود.

بنابراین فعال کردن پین یا رمز سیم کارت را می توان یکی دیگر از راه های موثر برای افزایش امنیت گوشی و جلوگیری از سرقت آن دانست. اگرچه این ویژگی به طور مستقیم خطر سرقت گوشی شما را کاهش نمی دهد، اما بستر امنیتی بهتری را برای مقابله با چنین شرایطی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: 10 روش برای جلوگیری از جاسوسی گوشی هوشمند

روش سوم: با ثبت گوشی از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای جلوگیری از سرقت گوشی خود و افزایش لایه های امنیتی دستگاه استفاده کنید، مربوط به استفاده از طرح رجیستری موبایل است. طرح رجیستری موبایل طرحی است که به موجب آن هر گوشی به صاحب سیم کارت خاصی نسبت داده می شود. در این صورت اگر شخص دیگری بخواهد از گوشی با سیم کارت دیگری استفاده کند، دستگاه برای او قابل استفاده نخواهد بود، مگر اینکه مالک اصلی گوشی با انتقال مالکیت موافقت کرده باشد.

چطور از سرقت گوشی در امان باشیم؟ توصیه های مهم

روش سوم: با فعال کردن Find My iPhone/Android Device Manager از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

یکی از ویژگی های امنیتی بسیار جالبی که در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS به صورت نسبتا مشابه با هدف ردیابی گوشی های دزدیده شده و گم شده ارائه می شود، قابلیت Find My iPhone (برای iOS) و ویژگی Android Device Manager (برای اندروید). خواهد بود با فعال کردن این دو عملکرد، هر زمان که بخواهید می توانید مکان گوشی خود را از طریق رایانه، تبلت یا حتی گوشی دیگری ردیابی کنید. تصور کنید گوشی شما گم شده یا دزدیده شده است و حالا می توانید با ویژگی فوق موقعیت مکانی آن را ردیابی کنید و مکان دقیقی که گوشی در آن قرار دارد را بیابید.

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

البته باید اشاره کنیم که فعال سازی و استفاده از دو ویژگی ذکر شده مستقیماً منجر به جلوگیری از سرقت تلفن همراه نمی شود، بلکه فقط شما را برای قرار گرفتن در چنین شرایطی آمادگی بیشتری می دهد و لایه ای از امنیت به حساب می آید. بنابراین حتما به این قابلیت و فعال شدن آن در موبایل خود توجه کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

روش چهارم: با قرار دادن گوشی در جای مناسب از سرقت موبایل جلوگیری کنید!

یکی از موثرترین راه های جلوگیری از سرقت تلفن همراه، قرار دادن دستگاه در جای مناسب است. هر چه بیشتر به این موضوع توجه کنید، خطر سرقت دستگاه کمتر می شود. به عنوان مثال، اگر گوشی شما همیشه در جیب جلوی شلوار شما باشد و کاملا داخل آن باشد، هیچ دزدی نمی تواند آن را از جیب شما بیرون بیاورد!

حالا تصور کنید گوشی در جیب پشتی شماست و نیمی از آن آزادانه از جیب شلوارتان بیرون می آید! مطمئنا در این شرایط بستر مناسبی را برای دزدی گوشی شما برای سارقان فراهم خواهید کرد!

پس همیشه سعی کنید از گوشی خود مراقبت کنید و آن را در مکان های مناسب قرار دهید. این موضوع تاثیر بسیار جدی در جلوگیری از سرقت تلفن همراه خواهد داشت. هرگز گوشی خود را در مکانی رها نکنید و آن را نادیده بگیرید!

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

روش پنجم: با نوشتن یادداشت بر روی صفحه قفل از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

هم گوشی های اندرویدی و هم آیفون ها قابلیت اضافه کردن یادداشت بر روی صفحه قفل گوشی را دارند. بنابراین می توانید یک متن خاص روی صفحه قفل دستگاه ایجاد کنید. برای مثال در این متن شماره تماس، اطلاعات و هر چیز دیگری که می خواهید را وارد کنید.

شاید فکر کنید این روش برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه چندان موثر نیست، اما در عمل ثابت شده است که حداقل یک روش عالی برای جلوگیری از گم شدن  گوشی برای همیشه است.

مطمئناً وقتی گوشی شما گم شد و دیگر آن را پیدا نکردید، وضعیت شما با سرقت گوشی شما تفاوتی نخواهد داشت! پس همیشه سعی کنید یک یادداشت مناسب روی صفحه قفل گوشی خود بنویسید.

در صورت سرقت گوشی چه باید کرد؟

اما تصور کنید که برای جلوگیری از دزدیده شدن تلفن همراه خود تمامی اقدامات امنیتی فوق را رعایت کرده اید اما گوشی شما همچنان دزدیده شده است! در این شرایط تکلیف چیست؟ در این شرایط چگونه گوشی دزدیده شده خود را پیدا کنیم؟

برای آشنایی با بهترین روش هایی که می توانید برای ردیابی گوشی موبایل خود پس از سرقت آن استفاده کنید، مقاله بهترین راه های ردیابی گوشی دزدیده شده چیست را مطالعه کنید.

اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز امکان ردیابی گوشی های سرقتی را فراهم کرده اند. برای ارسال درخواست ردیابی گوشی های مسروقه توسط اپراتورهای مذکور نیازی به مراجعه حضوری کاربر نیست، بلکه فقط لازم است یک گوشی با سیم کارت اپراتور مورد نظر را در اختیار داشته باشید و کدهای خاصی را شماره‌گیری کنید. البته دقت داشته باشید که برای استفاده از این سرویس حتما باید کد IEMI گوشی گم یا سرقت شده خود را به همراه داشته باشید.

اگر گوشی شما توسط سارق دزدیده شده است، توصیه می کنیم مراحل قانونی را طی کرده و شکایت کنید. خوشبختانه با افزایش امکانات و ایجاد پلتفرم های خوبی مانند طرح رجیستری، در حال حاضر استفاده از گوشی های سرقتی تقریبا غیرممکن است و ردیابی این محصولات و یافتن آنها بسیار راحت تر از گذشته شده است. بنابراین اگر گوشی شما دزدیده شود، احتمال پیدا کردن دستگاه زیاد خواهد بود. در این شرایط سعی کنید از تمامی راه حل های موجود استفاده کنید تا شانس یافتن دستگاه را تا حد امکان افزایش دهید.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی موثرترین روش ها برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل پرداختیم. این روزها با اجرای طرح رجیستری، خرید و فروش گوشی های مسروقه تقریبا غیرممکن شده است و همین موضوع باعث کاهش آمار سرقت گوشی های موبایل شده است، اما گاهی شاهد هستیم که برخی از کاربران با این مشکل مواجه می شوند. آنها تبدیل می شوند امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

  • ۰۱/۱۱/۰۳
  • زهرا فدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی