mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

به چه دلیل گوشی آیفون با هنگ مواجه می شود؟

به چه دلیل گوشی آیفون با هنگ مواجه می شود؟ اگر مدتی است که آیفون شما کند شده و هنگ کرده است. با این مقاله همراه ما باشید تا با دلیل هنگ شدن آیفون و نحوه رفع این مشکل آشنا شوید.

به چه دلیل گوشی آیفون با هنگ مواجه می شود؟

آشنایی با دلیل هنگ کردن گوشی آیفون

همانطور که می دانید گوشی های آیفون از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند زیرا با نهایت دقت طراحی شده اند اما این محصولات ممکن است در حین استفاده با مسائلی مانند هنگ کردن ، فریز شدن و ... نیز مواجه شوند. احتمالاً پذیرش این موضوع برای شما سخت است، اما باید توجه داشت که هیچ تلفن همراهی نمی تواند 100% در برابر مواردی مانند هنگ شدن مصون باشد.

البته هنگ کردن آیفون به ندرت اتفاق می افتد محصولات اپل به دلیل پردازش قوی و عدم تاخیر شناخته شده اند. اما در مواردی دیده شده که گوشی های آیفون نیز با این مشکل مواجه هستند در ادامه چندین دلیل و روش برای رفع مشکل هنگ آیفون ذکر شده است.

حتما بخوانید» جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی‌ آیفون

به چه دلیل گوشی آیفون با هنگ مواجه می شود؟

چرا آیفون هنگ می کند؟

باید گفت که تمامی دستگاه های هوشمند از گوشی گرفته تا تبلت و ... به مرور زمان کند میشوند. انجماد به معنای آویزان شدن ناگهانی دستگاه به طوری که قابل استفاده نباشد. فرقی نمی کند گوشی شما اپل باشد یا سامسونگ. صرف نظر از برند، این مشکل همچنان وجود دارد.

البته بدیهی است که این مشکل اتفاق افتد زیرا با گذشت زمان اپلکیشین های بیشتری دانلود کرده و روی گوشی نصب می کنید که به نوبه خود سبب پر شدن حافظه دستگاه می گردند. این امر مستقیما روی سرعت دستگاه تاثیر گذاشته و سبب کند شدن و هنگ دستگاه می شود.

به این ترتیب یکی از دلایل هنگ آیفون مربوط به پر شدن حافظه داخلی دستگاه است. وجود باگ در اپلیکیشن ها، عدم به روز رسانی سیستم عامل آیفون و ... نیز بر این موضوع تاثیرگذار است. البته اگر از بعد سخت افزاری به این موضوع نگاه کنیم باید خرابی هارد، خرابی CPU و خرابی رم را هم اضافه کنیم.

البته لازم به ذکر است که مشکلات سخت افزاری به دلیل ضربه به آیفون یا آسیب آب به دستگاه رخ می دهد. بنابراین اگر آیفون ضربه ای نخورد یا آب گرفت، مشکل ذکر شده نرم افزاری است که باعث هنگ شدن دستگاه می شود.

اما در هر صورت دلیل اصلی هنگ شدن آیفون پر بودن حافظه و مواردی مانند ویروسی شدن است. نصب بدافزار، عدم به روز رسانی و گوشی قدیمی نیز موثر است. منظور از آیفون قدیمی این است که با گذشت زمان بازی ها و برنامه های مختلفی بر روی آن نصب می شود که روز به روز فضای بیشتری از دستگاه را اشغال می کند.

به چه دلیل گوشی آیفون با هنگ مواجه می شود؟

برای مثال آیفون 5 قدرت اجرای iOS 14 را ندارد و هنگام اجرای برنامه های سنگین هنگ می کند بنابراین با بالا رفتن سن گوشی و آپدیت شدن برنامه ها، امکان زنگ خوردن گوشی وجود دارد. افزایش دادن. اما شایع ترین دلیل هنگ شدن آیفون و سایر گوشی ها پر بودن حافظه است.

بنابراین امروزه حافظه داخلی یکی از معیارهای اصلی خرید گوشی است زمانی که حافظه گوشی پر است پردازش اطلاعات برای رم مشکل می شود و در برخی موارد باعث هنگ شدن دستگاه می شود.

استفاده از برنامه های سنگین که دستگاه برای پردازش آنها به فضای ذخیره سازی و قدرت بیشتری نیاز دارد، می تواند سرعت آیفون را کاهش داده و باعث هنگ شدن آن شود.

حتما بخوانید: آموزش رفع مشکل صدای گوشی در آیفون یا اندروید

روش های حل مشکل هنگ آیفون

1. گوشی را به شارژر وصل کنید

اولین راه حل مشکل هنگ کردن گوشی آیفون، اتصال آن به شارژر است. ممکن است شارژ گوشی کم باشد و متوجه آن نشده باشید.

بنابراین گوشی روی صفحه نمایشی که معمولاً صفحه نمایش کاملا مشکی یا روشن است گیر کرده و قادر به انجام کاری با آن نیست از طرفی اتصال شارژ شوک ناگهانی به گوشی وارد می کند که ممکن است باعث هنگ شدن مشکل آیفون شود.

روش های حل مشکل هنگ آیفون

2. گوشی را خاموش کنید

بیشتر اوقات؛ تنها با یک خاموش و روشن کردن ساده، این مشکل حل می شود. برای این کار کلید پاور گوشی را چند لحظه نگه دارید تا عبارت slide to power off را مشاهده کنید. سپس انگشت خود را روی علامت قرار دهید و آن را به سمت راست بکشید تا پانل نمایشگر پس از نمایش لوگوی اپل کاملا خاموش شود.

اگر با این روش موفق شدید آیفون را خاموش کنید به این معنی است که مشکل کاملا جزئی است و پس از روشن شدن دستگاه خواهید دید که از کار افتاده است. اگر با این کار مشکل حل نشد. روش های زیر را امتحان کنید.

3. گوشی را ریستارت کنید

همه گوشی های هوشمند با گذشت زمان کند می شوند. دلیل این امر روشن و منطقی است. هر چقدر از زمان استفاده از این محصول گذشته باشد، برنامه های بیشتری بر روی آن نصب شده و حافظه داخلی دستگاه به روش های مختلف پر شده است.

این موضوع تاثیر مستقیمی بر سرعت دستگاه دارد حتی بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود. آیفون ها و آیپدها نیز به این شکل عمل می کنند و با گذشت زمان ممکن است دچار تاخیر، تاخیر و کندی محسوسی شوند. در بیشتر موارد، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند این مشکل را به طور موقت برطرف کند.

روش های حل مشکل هنگ آیفون

با ریست کردن گوشی در واقع وضعیت رم، حافظه داخلی و برنامه های فعال موجود در آن بازیابی می شود و این باعث می شود گوشی شما در مدت زمان کوتاهی عملکرد بهینه داشته باشد.

اما بدون شک با گذشت زمان دوباره با این مشکل مواجه خواهید شد. به این ترتیب، راه اندازی مجدد یک روش موقت برای حل مشکل به منظور مقابله با عملکرد کند هر گوشی هوشمند است.

در صورتی که گوشی به حدی هنگ کند که صفحه نمایش غیرفعال باشد و مانند روش قبلی خاموش نشود باید با کمک کلیدهای دستگاه راه اندازی مجدد شود. این روش به هارد ریست معروف است که با کمک کلید پاور و هوم انجام می شود.

در گوشی‌های کمی قدیمی‌تر اپل، مانند آیفون 7 پلاس که دارای کلید هوم هستند، می‌توانید با فشار دادن همزمان کلیدهای پاور و هوم به مدت ده ثانیه، گوشی را ریستارت کنید.

با این کار گوشی یک بار خاموش و روشن می شود و بعد از آن به احتمال زیاد مشکل هنگ شدن آیفون حل می شود. از زمان عرضه سری آیفون X گوشی های اپل مانند آیفون XS مکس، طراحی کلاسیک گوشی های آیفون تغییر کرده و اکنون شاهد وجود کلید هوم در جلوی دستگاه نیستیم.

از این رو برای ریستارت کردن گوشی آیفون ایکس اس بدون کلید هوم مراحل زیر را طی کنید.

کلید افزایش صدا را یک مرتبه فشار داده و رها نمایید.
سریعا، کلید کاهش صدا را یک بار فشرده و رها کنید.
اکنون کلید کناری(on/of) را فشرده و تا زمانی که نشان اپل را مشاهده می کنید، آن را نگه دارید.
به این ترتیب گوشی آیفون بدون استفاده از کلید هوم ریست می شود.

روش های حل مشکل هنگ آیفون

4. فایل های غیر ضروری را حذف کنید

در صورتی که مشکل ذکر شده مدام در آیفون رخ می دهد پیشنهاد می شود برنامه های غیر ضروری گوشی را حذف کنید تا فضای بیشتری در حافظه داخلی داشته باشید.

بنابراین فایل هایی را که نیاز ندارید از حافظه داخلی گوشی پاک کنید شایان ذکر است که قسمت دوربین و تصاویر ثبت شده توسط آن می تواند نقش مهمی در افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی داشته باشد.

سخن پایانی»

در این مقاله با چند دلیل هنگ شدن آیفون و راه حل این مشکل آشنا شدید. امیدواریم مطالب ارائه شده مفید واقع شده باشد. البته در اکثر گوشی ها از این روش ها استفاده می شود.

علاوه بر این، اگر گوشی دیگری به جز آیفون دارید که با تاخیر مواجه است، می توانید از این روش ها برای حل مشکل استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید با علت قطع صدای گوشی و علت خاموش شدن ناگهانی گوشی آشنا شوید، به این لینک ها مراجعه کنید.

  • ۰۱/۱۱/۰۳
  • زهرا فدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی