mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

امنیت حساب جیمیل خود را چگونه افزایش دهیم؟

امنیت حساب جیمیل خود را چگونه افزایش دهیم؟ هر ساله، بسیاری از حساب های کاربری به دلیل عدم رعایت اقدامات حیاتی که ممکن است منجر به افشای اطلاعات شخصی شود، در معرض آسیب قرار می گیرند. بسیاری از شرکت ها مانند گوگل روش هایی را برای افزایش امنیت اکانت های جیمیل ارائه می دهند که می تواند به طور قابل توجهی به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربران کمک کند.

امنیت حساب جیمیل خود را چگونه افزایش دهیم؟

امنیت حساب جیمیل

از مهم ترین روش هایی که برای افزایش امنیت جیمیل استفاده می شود می توان به استفاده از احراز هویت دو مرحله ای، بررسی دسترسی برنامه ها و سرویس ها، جلوگیری از فعالیت ردیاب های ایمیل و تنظیم فیلترهای مخصوص حساب کاربری اشاره کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

احراز هویت دو مرحله ای یکی از مهمترین لایه های امنیتی معرفی شده توسط گوگل است که می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای امنیت حساب های کاربری جیمیل داشته باشد.

با فعال سازی این حالت هر بار که وارد حساب کاربری می شوید باید کد دریافتی از طریق شماره موبایل یا اپلیکیشن مخصوص را نیز وارد کنید. برای فعال سازی قابلیت ذکر شده روی این لینک کلیک کرده و راهنمای ذکر شده را دنبال کنید.

امنیت حساب جیمیل خود را چگونه افزایش دهیم؟

امنیت حساب جیمیل

توجه داشته باشید که برای ایمن سازی جیمیل از طریق احراز هویت دو مرحله ای، باید به تلفن همراه دسترسی داشته باشید. همچنین کدهای پشتیبان را هنگام فعال سازی این قابلیت در مکانی امن یادداشت کنید تا در صورت عدم دسترسی به تلفن همراه، دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

رمز عبور را به اشتراک نگذارید

برخی از تیم ها از یک آدرس ایمیل به عنوان گروهی استفاده می کنند که رمز عبور آن برای همه اعضای گروه در دسترس است. این روش امنیت بسیار پایینی دارد و جایگزین های بهتری برای آن وجود دارد، مانند استفاده از صندوق های رسید رایج. در این صورت می توانید اعضای گروه را دور هم جمع کنید و به هر کدام از آنها توانایی مدیریت مستقل ایمیل ها را بدهید.

امنیت حساب جیمیل خود را چگونه افزایش دهیم؟

بررسی در دسترس بودن برنامه ها و خدمات

گاهی اوقات کاربران برای دسترسی آسان تر در وب سایت ها ثبت نام می کنند یا از خدمات آنلاین از طریق حساب Google خود استفاده می کنند. برخی از این موارد ممکن است حساب شما را در معرض آسیب قرار دهند.

در نتیجه، معمولاً توصیه می شود پس از اتمام کار با ابزار، دسترسی آن را ببندید. برای این کار باید به صفحه دسترسی اکانت گوگل رفته و سپس دسترسی استفاده نشده را خاموش کنید.

بررسی در دسترس بودن برنامه ها و خدمات

مراقب فعالیت مشکوک باشید

اگر گوگل فعالیت مشکوکی را در حساب کاربری شما شناسایی کند، اعلانی ارسال خواهد کرد. به عنوان مثال، ورود به حساب کاربری از مکان های ناشناخته یا دستگاه های ناشناخته می تواند گوگل را حساس کند.

توصیه می شود که کاربران هر ماه لیست فعالیت های حساب را به صورت دستی بررسی کنند تا مطمئن شوند موارد مشکوکی وجود ندارد. برای این کار بر روی گزینه Details در پایین صفحه جیمیل کلیک کنید.

در ادامه می توانید لیستی از لاگین ها به همراه دستگاه ها و موقعیت جغرافیایی آنها را مشاهده کنید. اگر مورد مشکوکی مشاهده کردید، بهتر است رمز عبور خود را تغییر دهید و احراز هویت دو مرحله ای را در اسرع وقت فعال کنید.

مطالب بیشتر: نحوه تغییر رمز جیمیل به صورت مرحله به مرحله

بررسی فیلترها برای ارسال ایمیل

فیلترها امکان ارسال مستقیم ایمیل ها به آدرس دیگری را فراهم می کنند. در نتیجه بهتر است مطمئن شوید که هیچ فیلتر ناخواسته ای برای افزایش امنیت اکانت جیمیل شما وجود ندارد. برای بررسی این موضوع ابتدا به قسمت تنظیمات جیمیل رفته و سپس روی تب Filters کلیک کنید.

اکنون می توانید لیستی از فیلترهای فعال را مشاهده کنید. اگر فیلتر ناآشنا دیدید، آن را حذف کنید. همچنین بهتر است برگه های Forwarding و POP/IMAP را بررسی کنید.

بررسی فیلترها برای ارسال ایمیل

استفاده از ایمیل های رمزگذاری شده

احتمالاً می توانید نماد قفل قرمز را در اکثر ایمیل های دریافتی خود مشاهده کنید. این نماد ایمیل های غیر قابل اعتمادی را نشان می دهد که از فناوری رمزگذاری TLS استفاده نمی کنند.

به طور معمول، ارسال چنین ایمیل هایی باعث ایجاد مشکلات زیادی نمی شود. اما اگر اطلاعات حساسی مانند رمزهای عبور با آنها منتقل شوند، می توانند باعث ایجاد مشکل شوند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، بهتر است با فرستنده ایمیل تماس گرفته و از او بخواهید که راه امنی را برای انتقال اطلاعات انتخاب کند.

مطالب بیشتر: چطور گذرواژه یا رمز جیمیل را در گوشی و کامپیوتر تغییر دهیم؟

شناسایی و مسدود کردن ردیاب ها

بسیاری از افراد و شرکت‌ها، ایمیل‌های ارسال شده را ردیابی می‌کنند. آن‌ها به کمک چنین ابزارهایی می‌توانند متوجه شوند که شما در چه زمانی، در کجا و به چه تعداد دفعاتی اقدام به مطالعه ایمیل کرده‌اید. خوشبختانه با نصب افزونه‌های اختصاصی می‌توانید جلوی فعالیت چنین ردیاب‌هایی را بگیرید.

شناسایی و مسدود کردن ردیاب ها

سخن پایانی:

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد همانطور که میدانید احراز هویت دو مرحله ای یکی از مهمترین لایه های امنیتی معرفی شده توسط گوگل است که می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای امنیت حساب های کاربری جیمیل داشته باشد.شما همچنین میتوانید نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو برای ما درپایین همین پست در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

  • ۰۱/۱۱/۰۳
  • زهرا فدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی