mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرد ؟

چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرد ؟ کسب و کار اینترنتی و درآمد اینترنتی دو موضوعی است که توجه بسیاری از افراد به ویژه جوانان را به خود جلب کرده است. در این مقاله به زبان ساده بررسی خواهیم کرد که مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟ اگر می خواهید صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را یاد بگیرید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرد ؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

به طور کلی می توان گفت که به هر فعالیتی در اینترنت که منجر به درآمدزایی شود، کسب و کار اینترنتی می گویند. اما دو شرط مهم دارد; اول اینکه مالک اصلی پلتفرم کسب و کار خود باشید، دوم اینکه از طریق آن کسب و کار درآمد پایدار داشته باشید.

چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرد ؟

با توجه به اینکه کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارند، می توانید با سرمایه کمی یک کسب و کار پولساز راه اندازی کنید. در ادامه به سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی اشاره می کنیم.

جالب است بدانید که در هر سنی می توانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. بدون محدودیت سنی! همچنین در کسب و کار اینترنتی چه مرد و چه زن محدودیت جنسیتی ندارید به راحتی می توانید کسب درآمد کنید.

چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرد ؟

یکی از باورهای غلط در مورد کسب و کارهای آنلاین این است که بسیاری از مردم فکر می کنند که چنین مشاغلی منسوخ شده اند و هیچکس حاضر به خرید محصول از طریق اینترنت نیست.

اما ذکر یک مثال ساده در این زمینه جالب است که دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران روزانه بیش از 30 میلیارد تومان درآمد دارد. در کسب و کارهای اینترنتی سقف درآمدی وجود ندارد.

اگر اصول را رعایت کنید در مدت زمان نسبتا کوتاهی به درآمد بالایی خواهید رسید. شما همچنین می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به عنوان شغل دوم راه اندازی کنید.

مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

در این قسمت قصد داریم مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی را هم برای شما و هم برای مشتریان بررسی کنیم. کسب و کار اینترنتی مانند هر نوع کسب و کار دیگری دارای مزایا و معایبی است. ابتدا به بررسی فواید آن می پردازیم.

چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرد ؟

مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی برای شروع به سرمایه زیاد، مدارک تحصیلی یا حتی شرایط سنی نیاز ندارد. شروع کسب درآمد از طریق اینترنت به قدری آسان است که می توانید بدون هیچ گونه تشریفاتی مانند مدرک کسب و کار خود را راه اندازی کنید. مهمترین سرمایه در این کار فکر و استعداد شماست.

با فروشگاه اینترنتی می توانید به راحتی سفارشات خود را پردازش کرده و کالا را به تمام نقاط کشور و (در صورت داشتن کارت بین المللی) به خارج از کشور ارسال کنید.

در این نوع کسب و کار، شما رئیس خود هستید و هر طور که می خواهید کار می کنید.

این حرفه تنها شغلی است که به شما این امکان را می دهد تا درآمد خود را به اندازه دلخواه افزایش دهید. موفقیت شما در این کار فقط به انگیزه و تلاش شما بستگی دارد نه شانس!

با کسب و کار اینترنتی می توانید همزمان چندین شغل داشته باشید. گزینه های برنامه ریزی و زمان بندی، اتوماسیون فعالیت ها و کاهش هزینه ها به شما این امکان را می دهد که چندین کسب و کار اینترنتی را همزمان راه اندازی کنید.

تجارت الکترونیک امکان اطلاع رسانی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان را فراهم می کند. زیرا شما می توانید مشخصات کامل محصول یا کالای خود را در اختیار مشتری قرار دهید و او را برای پرداخت پول و خرید محصول راضی و مطمئن کنید.

معایب کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که به شما می گوییم:

از دیدگاه تجاری:

✅مسائل امنیتی
✅ مقاومت بالا در خرید اینترنتی مشتریان
✅ نگهداری مستمر

از دیدگاه مشتری:

✅ عدم اعتماد در مسائلی مانند کیفیت، تاخیر در ارسال، کلاهبرداری و…
✅ از بین رفتن تعامل شخصی
✅ نیاز به اینترنت
✅ امکان سواستفاده از اطلاعات شخصی

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

تا اینجا فهمیدیم کسب و کار اینترنتی چیست و چه مزایا و معایبی دارد. حالا وقت آن است که مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را با هم مرور کنیم.

ابتدا باید منطقه ای را برای فعالیت خود انتخاب کنید با وجود فرصت های تجاری بسیار و هزاران راهنمای نهایی، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام رشته را دنبال کنید می تواند دشوار باشد این قابل درک است زیرا شما نمی خواهید ریسک زیادی کنید. ما تحقیقاتی انجام دادیم و تمام حوزه های کسب و کار آنلاین را به پنج ایده محدود کردیم.

یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید

کسب و کار آنلاین نزدیک به چهار دهه است که وجود داشته است، اما امروز بهترین زمان برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین است.

بر اساس گزارش‌ها، یک سوم مصرف‌کنندگان آمریکایی اکنون یک یا چند بسته در هفته از آمازون دریافت می‌کنند. این در حالی است که 10 درصد از مصرف کنندگان بیش از 3 بسته در هفته از فروشگاه اینترنتی آمازون دریافت می کنند.

احتمالاً می توان گفت که این اتکا به آمازون باعث می شود مردم احساس راحتی بیشتری با خرید آنلاین داشته باشند. بر اساس همین گزارش، 46 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که نسبت به یک سال گذشته آمادگی بیشتری برای خرید کالای بزرگ مانند ماشین یا کباب‌پز آنلاین دارند.

هنگامی که در مورد دسته بندی محصول خود تصمیم گرفتید، یک پلت فرم کسب و کار آنلاین را انتخاب کنید، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید و سعی کنید ترافیک سایت خود را جذب کنید.

همچنین اگر قصد دارید کسب و کار خود را داشته باشید، می توانید هاست اختصاصی دریافت کرده و سایت خود را راه اندازی کنید. از طرف دیگر، می توانید فروش خود را در بازارهای آنلاین مانند دیجی کالا یا طرب شروع کنید.

وارد دراپ شیپینگ شوید

Dropshipping یک روش انجام آنلاین است که به شما امکان می دهد کالاهای فیزیکی را بدون نگهداری آنها در انبار خود بفروشید.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

✅ مشتری یک محصول را در وب سایت کسب و کار شما سفارش می‌دهد.
✅ شما سفارش را به سازنده ارسال می‌کنید.
✅ سپس سازنده محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال می‌کند.

Dropshipping یک گزینه جذاب برای کسانی است که می خواهند یک تجارت آنلاین را بدون ریسک مالی حمل موجودی راه اندازی کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که بازار dropshipping در حال رونق است! اگرچه این روش جذاب است، اما معایبی نیز دارد. از جمله معایب این تجارت می توان به حاشیه سود کم، سرعت پایین حمل و نقل و عدم کنترل بر زنجیره تامین و موارد دیگر اشاره کرد.

همکاری در فروش یا اخذ نمایندگی

اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید، اما علاقه ای به تولید و عرضه محصولات خود ندارید، همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته به شما کمک خواهد کرد. این یک روش محبوب برای کسب درآمد آنلاین است. در مرحله بعد، نحوه عملکرد بازاریابی وابسته را شرح می دهیم:

ابتدا برای یک برنامه وابسته ثبت نام کنید. سپس، محصول شخص دیگری را برای تبلیغ به مخاطبان خود انتخاب کنید. این محصول می تواند هر محصول دیجیتالی (کتاب الکترونیکی، دوره آنلاین، برنامه و...) یا کالاهای فیزیکی باشد. سپس برای هر فروش انجام شده از طریق پیوند ارجاع خود به آن محصول، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

شما می توانید محصولات وابسته را در وبلاگ خود با ایجاد محتوای SEO حول کلمات کلیدی مرتبط و سپس بهینه سازی آن برای دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل تبلیغ کنید. یا می توانید محصولات را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. فروش مشارکتی زمانی که به درستی انجام شود می تواند بسیار سودآور باشد.

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

ارائه خدمات طراحی وب سایت

شما می توانید از طریق آموزش های آنلاین اصول طراحی وب را بیاموزید. سپس یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید تا شروع به جذب مشتری کنید. شما حتی لازم نیست یک فریلنسر تمام وقت باشید، می توانید طراحی وب را به عنوان یک کار جانبی انجام دهید.

همانطور که گفته شد، هنگامی که مهارت های طراحی وب را دارید و به عنوان یک فریلنسر طراحی وب شناخته می شوید، می توانید شروع به ایجاد و فروش محصولات خود کنید.

یک وبلاگ جذاب ایجاد کنید

آیا در نوشتن مهارت دارید؟ وبلاگ نویسی ممکن است یک ایده کسب و کار آنلاین باشد که ارزش کاوش را دارد. در حالی که داشتن وبلاگ به خودی خود یک مدل کسب و کار نیست، اما به شما امکان می دهد مخاطب ایجاد کنید. مخاطبین شما در این نوع کسب و کار کسانی هستند که برای تولید محتوای خود نیاز به نویسنده دارند.

ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟

اکنون که در مورد مدل کسب و کار خود تصمیم گرفتید، بیایید جنبه های عملیاتی راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را بررسی کنیم.

در اینجا مروری گام به گام از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی است:

جایگاه و ایده کسب و کار خود را مشخص کنید

منطقه تمرکز خود، شامل بخش بازار و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. مخاطبین شما ممکن است هر کسی باشند، از علاقه‌مندان به ورزش (مثلاً ژیمناستیک‌ها) تا سرگرمی‌ها (مثلاً جمع آوری کنندگان تمبر پست) تا افراد حرفه‌ای (مثلاً توسعه دهندگان نرم افزار) می‌توانند به عنوان بازدیدکننده شناخته شوند.

شما باید برای کسب و کار جدید خود جایگاهی انتخاب کنید و بررسی کنید که مخاطب هدف شما دارای ویژگی‌های زیر باشد:

✅ مشکلی داشته باشد که هیچ‌ کس دیگری به اندازه کافی آن را حل نمی‌کند
✅ به پرداخت هزینه برای حل آن مشکل تمایل داشته باشد
✅ درآمد کافی برای پیدا کردن راه حل داشته باشد
✅ از مشتریانی که هر سه معیار را ندارند اجتناب کنید. زیرا ایجاد یک کسب و کار آنلاین در حال حاضر سخت است. وقتی به دنبال افرادی می‌روید که به محصولات شما نیاز ندارند، توانایی خرید آنها را ندارند یا علاقه‌ای ندارند، کار را برای خود سخت‌تر می‌کنید.

انجام تحقیقات محصول

شما می توانید سه نوع اصلی از محصولات را به صورت آنلاین بفروشید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

✅کالاهای فیزیکی
✅محصولات دانلودی دیجیتال (ای-بوک و..)
✅خدمات

با قوانین تجارت آنلاین آشنا شوید

صاحبان مشاغل کوچک ممکن است تصور کنند که از آنجایی که آنها یک تجارت آنلاین را اداره می‌کنند، قوانین تجارت سنتی در مورد آنان اعمال نمی‌شود؛ اما این درست نیست.

در حالی که یک تجارت آنلاین در مقایسه با ایجاد کارهای آنلاین، به مجوزهای کمتری نیاز دارد، اما هنوز باید مراتب قانونی را طی کنید. برای ایجاد سایت یا فروشگاه اینترنتی حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

✅ برای شروع فعالیت به چه نوع مجوز تجاری (در صورت وجود) نیاز دارید؟
✅ کدام ساختار حقوقی (صاحب مالکیت انحصاری، شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی) منطقی‌تر است؟
✅ آیا مجوزهایی وجود دارد که باید آن را دریافت کنید؟
✅ آیا به مجوز مالیات فروش نیاز دارید؟
✅ آیا مقررات خاصی فقط برای مشاغل آنلاین قابل اجرا است؟
✅ قوانین مربوط به استخدام کارمندان چیست؟

ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

تحقیقات بازار را انجام دهید

با انجام تحقیقات بازار آنلاین بیاموزید که مخاطب هدف شما چه چیزی می‌خواهد؟ تحقیقات بازار یک گام اساسی در راه اندازی کسب و کار آنلاین شماست.

این به تعیین عمق رقابت و سودآوری عمودی کسب و کار انتخاب شده کمک می‌کند. همچنین، تحقیقات بازار به اعتبار ایده محصول، قیمت و تقاضای شما کمک می کند.

برای تحقیقات بازار، از این مراحل شروع کنید:

✅ SERP ها را بررسی کنید.
✅ در مورد رقبا تحقیق کنید.
✅ کلمات کلیدی با عملکرد بالا را ردیابی کنید.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

برای فروش و سپس گسترش کسب و کار خود، باید کاملاً درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. برای آگاهی از نیازها و ترجیحات آن‌ها، هم در مورد داده‌های جمعیت شناختی و هم اطلاعات روانشناختی تحقیق کنید.

جمعیت شناسی

داده های دموگرافیک شامل ویژگی‌های اساسی اجتماعی-اقتصادی مانند سن، جنسیت، قومیت، درآمد، عنوان شغل و غیره است.

روانشناسی

داده‌های روان‌شناختی شامل ویژگی‌های روان‌شناختی مختلفی مانند ارزش‌ها، باورها، علایق، نظرات و غیره است. این بینش‌ها به درک کامل نیازهای خریدار ایده‌آل، ترجیحات و محرک‌های خرید شما کمک می‌کنند.

منبع محصولات برای فروش آنلاین

اگر محصولات شما بی‌کیفیت باشند، نمی‌توانید یک کسب و کار آنلاین موفق راه اندازی کنید. بنابراین، زمان بیشتری را صرف در نظر گرفتن استراتژی منبع یابی محصول خود کنید.

✅ محصولات خود را بسازید.
✅ یک dropshipper پیدا کنید.
✅ با یک عمده فروش کار کنید.

ارزیابی پایداری محصول

قبل از خرید یا تولید یک سفارش بزرگ، قابلیت حیات محصول خود را به طور کلی ارزیابی کنید. برای انجام این کار، این سوالات را بپرسید:

✅ آیا در حال حاضر یک تجارت آنلاین موفق وجود دارد که محصولاتی مانند آن را بفروشد؟
✅ آیا تقاضا برای این محصول پایدار است یا موقتی؟
✅ آیا ریاضی پشت این محصول منطقی است؟ آیا می توانید آن را با سود بفروشید؟
✅ به یاد داشته باشید، مهم نیست که محصول چقدر جالب به نظر می رسد. آنچه مهم است این است که از منظر تجاری قابل دوام باشد!

نام تجاری و تصویر خود را تعریف کنید

یک نام تجاری، هویت کلی کسب و کار شما است. همانطور که روی هویت برند خود کار می کنید، به موارد زیر توجه کنید:

✅ لوگو؛ در این امر به یک فریلنسر طراحی لوگو نیاز دارید
✅ بنر؛ برای طراحی بنر می‌توانید با یک فریلنسر طراحی بنر در ارتباط باشید
✅ طرح بندی صفحه
✅ تایپوگرافی
✅ گرافیک و عکس
✅ تصویر برند شما باید نتیجه همکاری همه این عناصر باشد.

فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید

اکنون شما آماده راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستید.

پلتفرم کسب و کار آنلاین خود را انتخاب کنید
محصولات خود را اضافه کنید
نحوه حمل و نقل خود را انتخاب کنید
مطمئن شوید که همه چیز درست کار می‌کند

ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

کسب و کار خود را توسعه دهید

هنگامی که همه چیز تنظیم شد، زمان آن است که مخاطبین خود را افزایش دهید. برای توسعه کسب و کار خود راه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

تبلیغات پولی: بودجه تبلیغاتی را برای تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) در شبکه‌های اجتماعی و نتایج جستجو اختصاص دهید. این سریعترین راه برای بهبود آگاهی از برند برای یک فروشگاه جدید است.

اینفلوئنسر مارکتینگ: برای تبلیغ محصولات خود، با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی در ارتباط باشید. این یک راه سریع دیگر برای نشان دادن محصولات به مخاطبان هدف شما است.

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی: با ایجاد مخاطب در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، کمپین‌های پولی و غیر پولی را راه اندازی کنید.

بهینه سازی موتور جستجو: اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب سایت شما از نظر SEO بهینه شده است. سپس یک استراتژی بازاریابی محتوا برای وبلاگ خود ایجاد کنید.

بازاریابی ایمیلی: با گرفتن آدرس ایمیل افرادی که از فروشگاه آنلاین شما بازدید می‌کنند، یک لیست ایمیل بسازید. سپس می‌توانید محصولات خود را برای مشترکین ایمیل خود تبلیغ کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا تمام موارد درباره شروع یک کسب و کار اینترنتی را برای شما عزیزان توضیح دهیم. می‌توانید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده، کسب و کار خود را توسعه دهید وچالش‌های سر راه را کمتر کنید.

  • ۰۱/۱۱/۰۳
  • زهرا فدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی