mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکات مهمی که قبل از خرید گوشی هوشمند باید بدانید

نکات مهمی که قبل از خرید گوشی هوشمند باید بدانید : حالا اگر می خواهید یک گوشی هوشمند جدید بخرید، گزینه های خرید مختلفی پیش روی شماست. در چند سال اخیر هر روز بر تعداد و تنوع گوشی های هوشمند افزوده شده و برندهای مختلفی به صنعت موبایل اضافه می شود.

حال اگر با دید روشنی نسبت به خرید گوشی جدید اقدام نکنید و آن را بر اساس معیارها و شرایط خاص مورد نیاز انتخاب نکنید، مطمئناً دچار مشکل خواهید شد و حتی ممکن است پس از مدت کوتاهی از خرید خود پشیمان شوید.

نکات مهمی که قبل از خرید گوشی هوشمند باید بدانید

  • زهرا فدایی
  • ۰
  • ۰

آموزش نصب مک اواس را از روی فلش در کامپیوتر

آموزش نصب مک اواس را از روی فلش در کامپیوتر : کاربران می توانند از ویژگی اینترنت ریکاوری برای نصب مجدد مک اواس به صورت آنلاین استفاده کنند. اما با کمک فلش مموری قابل بوت می توانید مک اواس را به صورت آفلاین نیز نصب کنید.

استفاده از فلش مموری برای نصب سیستم عامل مک می تواند در صورت عدم دسترسی به اینترنت بسیار مفید باشد و زمان مورد نیاز برای دانلود سیستم عامل را حذف کند همچنین اگر قصد دارید چندین مک اواس را نصب کنید، فلش مموری قابل بوت می تواند مقدار قابل توجهی در زمان صرفه جویی کند.

آموزش نصب مک اواس را از روی فلش در کامپیوتر

 

  • زهرا فدایی
  • ۰
  • ۰

آموزش رفع مشکل صدای گوشی در آیفون یا اندروید

آموزش رفع مشکل صدای گوشی در آیفون یا اندروید : هیچ چیز آزاردهنده تر از تلاش برای برقراری تماس تلفنی یا پاسخ دادن به تماس تلفنی در گوشی هوشمند خود و نشنیدن صدای طرف مقابل در طرف دیگر تلفن نیست. اگر در آیفون یا گوشی اندرویدی خود مشکل کیفیت صدا دارید ممکن است چیزی جز یک نقص جزئی نباشد که به سرعت برطرف شود.

آموزش رفع مشکل صدای گوشی در آیفون یا اندروید

  • زهرا فدایی
  • ۰
  • ۰

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی : مطمئنا کاهش سرعت اینترنت برای هیچکس خوشایند نیست، بنابراین اگر سرعت اینترنت مورد استفاده شما اخیرا نسبت به قبل کاهش یافته است، می توانید با مطالعه این مقاله دلیل آن را بفهمید.

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات، اینترنت یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر زندگی بشر است برای استفاده و اتصال به اینترنت، هم از طریق شبکه وای فای و هم از طریق دیتا می توانید از شبکه وای فای، بی سیم و یا در گوشی های هوشمند وارد دنیای مجازی شوید. و استفاده از شبکه Dial-up کاملا منسوخ شده است.

اما به هر نحوی که بخواهید به اینترنت متصل شوید در مواردی اتفاق می افتد که سرعت اینترنت کامپیوتر یا گوشی شما بسیار کند است و در انجام کارها اختلال ایجاد می کند.

دلایل مختلفی ممکن است سرعت اینترنت را کاهش دهد، در این مقاله با 10 دلیل این امر آشنا خواهید شد، پس با موبایل 30 همراه باشید. 

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

1. سرعت پایین سرور DNS شرکت ارائه دهنده شبکه

مهم نیست از چه ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) استفاده می کنید، همه این سرویس ها از سیستمی به نام DNS استفاده می کنند. هر زمان که آدرس وب سایتی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید.

این سیستم شروع به کار می کند DNS شبیه دفترچه تلفن است و آدرس های IP و دامنه وب سایت ها را برای لذت بردن کاربر ترجمه می کند. همچنین میتوانید با کلیک بررروی علت قطع و وصل شدن اینترنت گوشی این مقاله را هم بخوانید.

به طور پیش فرض، هر کاربر از سرور DNS ارائه شده توسط ISP استفاده می کند، اما این سرور اغلب سرعت اینترنت وای فای مشترکین را کاهش می دهد بنابراین، با تغییر سرور DNS و انتخاب سرور سریعتر، هم می توانید سرعت نت را افزایش دهید و هم نگرانی خود را در مورد حفظ حریم خصوصی راحت کنید.

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

2. قرار دادن روتر در موقعیت اشتباه

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

موقعیت نادرست روتر می تواند باعث کاهش سرعت اینترنت و عملکرد ضعیف روتر شود. برد سیگنال Wi-Fi حدود 230 فوت است هرچه جلوتر بروید، دسترسی به یادداشت محدودتر می شود.

روترهای وای فای می توانند دو سیگنال 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز ارسال کنند در همین حال، سیگنال 5 گیگاهرتز سرعت بیشتری را ارائه می دهد، با این حال، سیگنال 2.4 هنوز هم به طور گسترده استفاده می شود. این به این دلیل است که اگر یک دیوار بتنی سیگنال 5 گیگاهرتز را مسدود کند، سیگنال می تواند به راحتی از اجسامی مانند دیوار عبور کند.

بنابراین اجسام فیزیکی مانند دیوارها، کف و درهای اتاق می توانند تاثیر بسزایی در کاهش قدرت سیگنال داشته باشند، بنابراین اگر در خانه فاصله زیادی با روتر وجود داشته باشد یا اشیاء زیادی در مقابل روتر قرار داشته باشند، اینترنت سرعت کاهش خواهد یافت.

در مواردی به خاطر نزدیکی به پریز سیم تلفن یا فیبر نوری امکان جابجایی مودم وجود ندارد بنابراین می توان با یک کابل اترنت روتر فعلی را به یک روتر دیگر که در مکان مناسبی حضور دارد اتصال دارد و از آن به عنوان روتر اصلی بهره برد.

همچنین برای تشخیص وضعیت قدرت سیگنال دریافتی، به سیگنال وای فای دستگاه خود توجه کنید. اگر این سیگنال توخالی باشد، قدرت سیگنال دریافتی در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد و بالعکس. 

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

حتما بخوانید» برنامه های ضرروی که بعد از نصب ویندوز باید داشته باشید!

3. اتصال زیاد اینترنت اشیا

اسپیکرها، لامپ های هوشمند، دوربین های تحت شبکه وب و … فقط بخشی از وسایلی می باشند که تحت عنوان اینترنت اشیا با آدرس IP مخصوص به خود به شبکه اینترنت منزل وصل می شوند.

اگرچه برخی از دستگاه ها مانند لامپ های هوشمند اطلاعات زیادی را دریافت یا ارسال نمی کنند، اما مشکل در تعداد زیاد آنها است و به عبارت دیگر اتصال زیاد اینترنت اشیا بالا مشکل ساز می شود.

با افزایش تعداد آنها فشار بیشتری به روتر وارد می شود و روترهای قدیمی به دلیل فرمت و طراحی خاص برای مدیریت چندین دستگاه وای فای مناسب نیستند و زمانی که تعداد این دستگاه ها از حد معینی فراتر رود، علاوه بر آن برای قطع اتصال برخی از دستگاه ها، سرعت یادداشت نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

برای حل این مشکل ابتدا باید تاریخ ساخت روتر را در نظر بگیرید و در صورت توان، مدل جدیدتری خریداری کنید اگر می خواهید از تعداد زیادی سنسور هوشمند در خانه استفاده کنید، سعی کنید تا حد امکان از پروتکل Z-Wave استفاده کنید.

از آنجایی که این پروتکل با فرکانس متفاوتی نسبت به فرکانس امواج اینترنت وای فای عمل می کند تداخلی در شبکه ایجاد نمی کند.

9 دلیل کند شدن سرعت اینترنت کامپیوتر و گوشی

حتما بخوانید» وب سایت هایی که سرعت اینترنت را تست میکنند

4. تراکم خط وای فای

امکان وای فای دو کاربر (دو همسایه) در یک کانال وجود دارد. این یک مشکل رایج است، به خصوص در آپارتمان ها، زیرا بسیاری از روترها در یک منطقه کوچک کار می کنند. برای حل این مشکل باید از نرم افزاری استفاده کنید که روترهای نزدیک شما را اسکن کرده و کانالی که این روترها در آن کار می کنند را شناسایی می کند.

چنانچه روتر در یک کانال شلوغ در حال فعالیت باشد باید کانال روتر را به یک کانال کم تراکم تغییر داد. برای این کار استفاده از برنامه وای فای آنالیزر پیشنهاد می شود.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات

5. وجود نویز

همانطور که قبلا ذکر شد اکثر روترهای مدرن روی باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار می کنند، اگرچه روترهایی که روی باند 5 گیگاهرتز کار می کنند تداخل شبکه بسیار کمتری دارند.

از آنجایی که دستگاه هایی مانند مایکروویو، تلفن های بی سیم و فعالیت ها روی باند 2.4 گیگاهرتز کار می کنند، می توانند باعث ایجاد نویز در شبکه Wi-Fi شوند، بنابراین می توانید باند روتر خود را از 2.4 گیگاهرتز به 5 گیگاهرتز تنظیم کنید.

اما قبل از انجام این کار ابتدا مطمئن شوید که روتر شما از باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند یا خیر، سپس باند روتر را تغییر دهید. و اگر مجبور به استفاده از باند 2.4 گیگاهرتز هستید، مطمئن شوید که دستگاه های مزاحم از روتر دور هستند.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات

6. کابل قدیمی

استفاده از کابل قدیمی می تواند دلیل دیگری برای کند شدن اینترنت باشد اگر رایانه مستقیماً به روتر متصل است یا از کابل اترنت در خانه استفاده می کنید بهتر است آن را بررسی کنید.

با این حال، کابل های برق می توانند بیش از 50 سال بدون هیچ مشکلی دوام بیاورند. کابل های شبکه به طرق مختلف در طول زمان به روز می شوند و می توانند اطلاعات را خیلی سریع انتقال دهند. اگر سرعت وای فای کاهش یابد، ممکن است مشکل از کابل اترنت قدیمی باشد.

حتما بخوانید» 7 تا از بهترین آنتی ویروس های اندروید

برای بررسی نسخه کابلی فقط به نوشته های روی آن دقت کنید. اکثر این کابل ها دارای یک شماره مخصوص به نام cat شماره هستند که شماره مدل و سری آن را نشان می دهد. cat-5 کندترین و قدیمی ترین کابل شبکه است که امروزه استفاده می شود سرعت این کابل از صد مگابیت در ثانیه بیشتر نمی شود.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات

کابل cat-5e بیش از هر کابل دیگری در اینترنت استفاده می شود و از گیگابیت نت پشتیبانی می کند. اگر از کابل cat-5 برای اتصال یک کامپیوتر یا دو روتر استفاده می کنید این کابل ممکن است مربوط به کندی اتصال اینترنت Wi-Fi شما باشد علاوه بر این کابل های شبکه بسیار نازک هستند و به راحتی آسیب می بینند.

به این ترتیب ممکن است خود کابل آسیب ببیند برای اطمینان از سلامت کابل آن را با یک تستر کابل شبکه تست کنید تا مشخص شود که آیا تمام 8 یا هشت سیم داخل کابل سالم هستند یا خیر. اگر کابل آسیب دیده پیدا شد، آن را با کابل cat-5e یا cat-6 تعویض کنید.

7. اتصال vpn کم سرعت

اگر از وای فای عمومی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، توصیه می شود از VPN استفاده کنید تا ارتباط بین تلفن همراه و شبکه رمزگذاری شده و اطلاعات شما به راحتی قابل دسترسی نباشد. اما استفاده از خود vpn نیز می تواند یکی از دلایل کاهش سرعت اینترنت باشد.

اکثر ارائه دهندگان خدمات vpn نرم افزاری را برای سیستم عامل های اندروید و آیفون و همچنین دسکتاپ ارائه می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در وب سایت آنها ثبت نام کنید و از vpn ارائه شده توسط آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که vpn استفاده شده سریع و امن است.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات

8. پوشش ضعیف 4G

اکثر مردم فکر می کنند که اینترنت 4G بسیار سریعتر از وای فای است، اما همیشه اینطور نیست ممکن است در یک مکان شلوغ مانند سالن بدنسازی باشید و چون همه افراد آنجا به آنتن متصل هستند، نتوانید از مزایای NetFurge پرسرعت استفاده کنید و به دلیل کندی اینترنت، سرعت اینترنت به 3G کاهش یابد.

حتی آب و هوا می تواند فورج را کاهش دهد. اما اگر همیشه مشکل کاهش سرعت شبکه 4G دارید، حتما با اپراتور خود تماس بگیرید و این مشکل را گزارش دهید.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات

9. دستگاه متصل به اینترنت کم سرعت

یکی دیگر از دلایل کند شدن اینترنت این است که شبکه شما ممکن است در بهترین حالت خود قرار داشته باشد اما ممکن است نتوانید به آن سرعتی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال سخت افزار گوشی یا کامپیوتر شما در حال پردازش یک بازی گرافیکی سنگین در یک بازی آنلاین است به این ترتیب سرعت پردازش دستگاه کاهش یافته و در نتیجه سرعت دستگاه نیز کاهش می یابد این مشکل به خصوص در گوشی های هوشمند قدیمی رایج است.

در گوشی های هوشمند امروزی ممکن است مشکلی پیش بیاید و با آپدیت اتصال به اینترنت گوشی برطرف نشود اما برای افزایش سرعت موبایل خود سعی کنید همیشه برنامه ها و اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی را آپدیت کنید و اپلیکیشن های بلااستفاده را حذف کنید تا از میزان حافظه دستگاه کاسته شود.

  • زهرا فدایی