mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن : مشکل آنتن نداشتن گوشی یکی از رایج ترین مشکلات گوشی است که در گوشی های موبایل رخ می دهد. دلایل گوناگونی باعث بروز مشکل در آنتن دهی گوشی می شود. اگر آنتن گوشی شما ضعیف است یا دائما قطع و وصل می شود و می خواهید با علت آنتن نداشتن گوشی و نحوه رفع آن آشنا شوید توصیه می کنیم در این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله شما را با دلایل آنتن ندادن گوشی شیائومی، سامسونگ، هوآوی و دیگر برندهای موبایل آشنا کرده و به شما برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی کمک می کنیم. همچنین در دوره آموزش تعمیرات موبایل به طور کامل نحوه تعمیر و عیب یابی انواع مشکلات در گوشی های اندروید و آیفون را به شما آموزش می دهیم.

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

چرا گوشی آنتن ندارد؟

آنتن دهی ظاهری، آنتن دهی لحظه ای، وضعیت بدون آنتن گوشی برخی از رایج ترین مشکلاتی است که در گوشی های موبایل دیده می شود. آنتن نداشتن گوشی می تواند بنا به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی رخ دهد.

اگر علت آنتن نداشتن موبایل مشکلات نرم افزاری باشد به راحتی می توانید مشکل را عیب یابی و رفع کنید. رفع مشکل آنتن نداشتن موبایل در صورت خراب شدن قطعات سخت افزاری به زمان بیشتری نیاز دارد.

1- خراب شدن یا تحت فشار بودن سیم کارت

خراب شدن یا شکستگی سیم کارت، یکی از دلایل شایع خرابی آنتن موبایل به شمار می رود. به منظور آنتن دهی و دریافت سیگنال، سیم کارت گوشی باید در شیارهای مربوطه قرار گرفته باشد.

خارج شدن سیم کارت از جایگاه خود، کثیف و خمیده شدن آن، منجر به اختلال در دریافت سیگنال ها و متعاقب آن عدم آنتن دهی موبایل می شود.

راه حل: اطمینان حاصل کردن از سلامت سیم کارت و فعال بودن از طرف اپراتور مربوطه، در رفع این مشکل کمک شایانی می نماید.

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

2- بهم خوردن تنظیمات مربوط به شبکه گوشی

ایجاد تغییرات در تنظیمات شبکه را می توان از رایج ترین علل خرابی آنتن گوشی قلمداد نمود. همچنین، انتخاب یک شبکه نامناسب در کاهش آنتن دهی یا آنتن دهی لحظه ای گوشی بسیار تاثیرگذار است.

شبکه های ۲G/3G/4G از شبکه های مورد استفاده برای گوشی های موبایل محسوب می شوند.

راه حل: جستجوی خودکار نزدیک ترین شبکه توسط موبایل، از بهترین روش ها در جهت رفع مشکل آنتن دهی ضعیف دستگاه تلقی می گردد.

برای انجام این کار ابتدا به قسمت تنظیمات (Setting) گوشی رفته و پس از انتخاب گزینه Mobile Networks و انتخاب یکی از اپراتورها، گزینه select Automatically را تاچ نمایید.

رفع مشکل آنتن دهی

3- مشکلات سخت افزاری گوشی علت آنتن نداشتن گوشی

سومین علت آنتن نداشتن موبایل به بروز مشکلات سخت افزاری در اجزا و قطعات دستگاه مربوط می شود.

وارد شدن ضربه شدید به گوشی، احتمال آسیب وارد شدن به بخش مدار آنتن موبایل را افزایش می دهد. دریافت و جذب فرکانس ها و سیگنال ها، از وظایف اصلی آنتن موبایل قلمداد می گردد. بروز هرگونه مشکل در این بخش، عدم آنتن دهی یا پرش آنتن موبایل را به همراه دارد.

راه حل: در بسیاری مواقع، آنتن دهی ضعیف یا عدم دریافت سیگنال ها، از خرابی قطعاتی مانند VCO، آی سی RF و آی سی PF موبایل ناشی می شود. در این حالت غالبا امکان برقراری تماس برای کاربر فراهم نمی گردد.

آنتن دهی موبایل به شکل درست، مستلزم سالم بودن قطعات مربوط به بخش آنتن گوشی می باشد. برای رفع این مشکل می بایست به تعمیرکاران متخصص و حرفه ای مراجعه شود.

رفع مشکل آنتن دهی

4- رجیستر نشدن گوشی دلیل آنتن ندادن موبایل

در مواقعی، عدم آنتن دهی گوشی با رجیستر نشدن و قطع شدن سرویس دستگاه مرتبط است.

حذف شدن آیکون مربوط به آنتن یا کشیده شدن یک خط بر روی آن در نوار اعلان، حکایت از رجیستر نشدن گوشی دارد. همچنین، در مواردی علت بروز این مشکل قرار نگرفتن سیم کارت در جایگاه اصلی خود می باشد.

راه حل: مطمئن شدن از قرار گرفتن درست سیم کارت در جایگاه خود، از مهم ترین اقدامات در این زمینه محسوب می شود.

در صورت حل نشدن مشکل، می بایست از رجیستر شدن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. به منظور انجام این کار باید شناسه ۱۵ رقمی مربوط به گوشی خود (IMEI) را به سر شماره ۷۷۷۷ ارسال کنید.

شناسه ۱۵ رقمی معمولا در قسمت زیر باتری یا روی جعبه گوشی درج شده است.

رفع مشکل آنتن دهی

 

5- آپدیت نشدن سیستم عامل گوشی

عدم انجام به روز رسانی دستگاه را می توان از دیگر عامل های مهم بروز مشکل در آنتن دهی گوشی برشمرد. انجام ندادن فرآیند به روز رسانی گوشی می تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند عدم آنتن دهی دستگاه شود.

راه حل: به روز رسانی به موقع گوشی، از بهترین راهکارها در جهت رفع این مشکل به شمار می رود. به روز کردن سیستم عامل گوشی یک سری تغییرات در جهت برطرف کردن باگ های دستگاه را اعمال می کند.

راهکارهای موثر برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی

برای آنکه مشکل آنتن نداشتن گوشی را رفع کنید می توانید از روش های گوناگونی استفاده کنید. در این بخش شما را با روش هایی کاربردی برای رفع این مشکل در انواع گوشی اندروید آشنا می کنیم.

گام اول: سنجش شدت واقعی سیگنال آنتن

بررسی شدت واقعی سیگنال دریافت شده، از راهکارهای موثر در جهت رفع مشکل آنتن نداشتن گوشی تلقی می گردد. ابتدا به قسمت منوی تنظیمات گوشی رفته و پس از اسکرول کردن صفحه به سمت پایین و تب کردن گزینه About phone، گزینه Status را تاچ کنید.

در مرحله بعد با انتخاب کردن عبارت SIM Status، صفحه ای نمایان شده که در آن فیلد Signal strength، با بازه از اعداد مشخص شده است. قرار داشتن عدد نمایش داده شده بر روی بازه -۶۰db، خبر از شدت سیگنال مطلوب می دهد.

رفع مشکل آنتن دهی

گام دوم: قرار دادن گوشی در وضعیت پرواز

تغییر وضعیت گوشی به حالت پرواز (Airplane Mode)، از روش های کاربردی برای حل مشکل خرابی آنتن موبایل می باشد. برای فعال سازی حالت پرواز کافی است که صفحه اعلان را پایین کشیده و وضعیت پرواز را برای حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه روشن و سپس غیر فعال کنید. پس از خارج شدن گوشی از حالت پرواز، سیستم عامل به جستجوی شبکه های آنتن در دسترس اقدام می کند.

گام سوم: ریستارت کردن موبایل

راه اندازی مجدد (Restart) گوشی، از اقدامات ساده و در عین حال موثر در جهت رفع مشکل آنتن دهی موبایل می باشد. با فشار دادن دکمه پاور و انتخاب گزینه ریستارت، این فرآیند انجام می شود. در اثر ریستارت شدن گوشی علاوه بر پاک شدن ram، سیستم عامل دستگاه در صفحه جدیدی فعالیت خود را از سر می گیرد.

رفع مشکل آنتن دهی

گام چهارم: تعویض سیم کارت گوشی

در مواردی، ریشه اصلی آنتن دهی ضعیف موبایل به سیم کارت آن باز می گردد. قرار نگرفتن صحیح سیم کارت در محل مورد نظر، منجر به عدم آنتن دهی گوشی می شود.

همچنین، افتادن یا ضربه وارد شدن به موبایل، موجب خارج شدن سیم کارت از جایگاه خود می شود. در این مواقع، گوشی را خاموش کرده و سیم کارت را بیرون آورده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

رفع مشکل آنتن دهی

گام پنجم: قرار گرفتن در فضای باز

وجود هرگونه دیوار و حائل می تواند منجر به عدم دریافت سیگنال آنتن شود. در این حالت، با قرار گرفتن در فضای باز، احتمال دریافت سیگنال های قوی و قدرتمند بر روی گوشی افزایش پیدا می کند.

گام نهایی: ریست فکتوری گوشی

بازگشت به تنظیمات کارخانه، آخرین راهکار موثر برای برطرف کردن مشکل آنتن ندادن موبایل قلمداد می گردد.

در صورت برهم خوردن یا اختلال در تنظیمات موبایل، این راهکار می تواند مثمر ثمر واقع شود. ضمنا، با انجام Reset factory، کلیه برنامه های نصب شده، داده‌ها و اطلاعات موجود بر روی حافظه گوشی پاک خواهد شد.

رفع مشکل آنتن دهی

نتیجه گیری

در این مطلب ابتدا دلایل آنتن نداشتن گوشی بررسی کردیم و پس از آن با راهکارهایی کاربردی برای رفع این مشکل در گوشی های گوناگون آشنا شدیم. همانطور که خواندید مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوناگونی مشکل خوب آنتن ندادن، آنتن ندادن لحظه ای گوشی، قطع شدن آنتن را در گوشی ایجاد می کنند.

اگر از علاقه مندان به تعمیرات موبایل هستید و می خواهید به صورت تخصصی با این شغل آشنا شوید توصیه می کنیم در دوره آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل و آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی