mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

mobile30

معرفی اپلیکیشن - آموزش ویندوز - مجله آموزشی - گوشی اندروید

کلمات کلیدی

آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی

رفع ارور 403 در گوگل کروم

خطای 403

از ارور 403 چه میدانید؟

نمونه رمز اپل ایدی

نحوه تغییر رمز اپل آیدی با چند روش مختلف

مهم ترین علت آنتن نداشتن گوشی و روش رفع آن

علت انتن ندادن گوشی نوکیا 1401

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

چگونه فیلم را استوری کنیم

استوری اینستاگرام

آموزش به اشتراک گذاشتن استوری

تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

نصب گوگل پلی استور

نحوه نصب گوگل پلی استور

مشخصات دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اعلام شد

مشخصات دوربین سلفی شیائومی

شیائومی ۱۲

تغییر ایمیل اپل ایدی

آموزش تغییر رمز اپل آیدی

رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام

راه حل پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش رفع مشکل پست گذاشتن در اینستاگرام

بد افزار

6 راهکار موثر برای حذف بدافزارهای وردپرس

نحوه استفاده از ایمیل گوشی

با چند راهکار ساده ایمیل های دریافتی را سازماندهی کنید

  • ۰
  • ۰

آموزش تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

آموزش تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی » یکی از مشکلات رایج گوشی که می تواند دردسرها و مشکلات زیادی را برای هر فردی ایجاد کند شارژ نشدن گوشی است. زمانی که گوشی شارژ نمی شود یا دیر شارژ می شود یا در حین شارژ قطع و وصل می شود چند احتمال وجود دارد که یکی از آنها خرابی شارژ گوشی است.

افراد زمانی که با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه می شوند دچار سردرگمی می شوند زیرا ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد. تعمیر شارژر موبایل نیاز به یافتن علت شارژ نشدن گوشی دارد.

در این مقاله ابتدا با روش های تشخیص علت شارژ نشدن گوشی آشنا می شویم سپس به بررسی علائم خرابی شارژر می پردازیم و در نهایت به بررسی آموزش تعمیر شارژر موبایل می پردازیم.

آموزش تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

نحوه تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

 

علت شارژ نشدن گوشی

برای تعمیر شارژر گوشی ابتدا باید علت شارژ نشدن گوشی را بررسی کنید شارژرهای گوشی از دو قسمت آداپتور و کابل تشکیل شده است.

دلایل نرم افزاری و سخت افزاری زیادی برای شارژ نشدن گوشی وجود دارد. در صورت وجود مشکل نرم افزاری، گوشی به دلایلی مانند ویروس و. . . شارژ نکند، مشکل نرم افزار به راحتی قابل حل است.

اگر دلایل سخت افزاری شارژ نشدن گوشی باشد موضوع کمی پیچیده تر است و باید علت را پیدا کنید. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی سوکت، شارژر، خرابی باتری و ... باشد.همچنین میتوانید با کلیک برروی چه دلایلی باعث داغ شدن گوشی میشوند؟ این مقاله را هم بخوانید.

اگر گوشی شما پس از ریست کردن گوشی خاموش یا شارژ شد، به این معنی است که این مشکل به دلیل مشکلات نرم افزاری است. اگر گوشی شما حتی در حالت خاموش هم شارژ نمی شود، متوجه می شوید که مشکل از یکی از قطعات گوشی موبایل است.

برای یافتن علت شارژ نشدن گوشی حتما مراحل زیر را دنبال کنید تا متوجه شوید و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. با ما همراه باشید تا به بررسی علل مختلف مشکل شارژ گوشی بپردازیم.

نحوه تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

1. کابل یا سیم شارژر را به طور کامل بررسی کنید

آسیب به کابل شارژر یکی از شایع ترین دلایل عدم شارژ گوشی است. عوامل مختلفی مانند پارگی، قطع شدن، ذوب شدن و ... می توانند باعث شارژ شدن گوشی شوند.

خرید و استفاده از شارژرهای بی کیفیت و غیر استاندارد یکی از دلایل اصلی خرابی کابل شارژر گوشی است. اگر تلفن همراه شارژ نمی شود، حتما شارژر را تعویض کنید تا متوجه شوید که آیا شارژر مشکلی دارد یا خیر.

اگر با تعویض شارژر مشکل برطرف شد به این معنی است که دلیل شارژ نشدن گوشی مشکلات مربوط به سیم شارژر بوده است. در این زمان می توانید کابل را برای رفع مشکل تغییر دهید.

نحوه تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

2. سوکت شارژ گوشی مشکل دارد

یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی می تواند تجمع کثیفی و پرز روی پورت شارژر باشد برای رفع این مشکل می توانید از وسیله ای مانند سشوار استفاده کنید. بر این اساس، هوای خنک را روی سوکت شارژر و گوشی قرار دهید. همچنین می توانید از قطع کننده های مدار الکتریکی برای حذف هرگونه آلودگی در این قطعات استفاده کنید.

موارد مختلفی مانند استفاده نادرست از شارژر از جمله کشیدن شارژر، ضربه و ... باعث از کار افتادن درگاه شارژ گوشی می شود اگر سوکت شارژر گوشی آسیب دیده است، باید تعمیر یا تعویض شود برای رفع آن ابتدا گوشی خود را خاموش کنید.

سپس در صورتی که باتری گوشی شما قابلیت جداسازی دارد، آن را بیرون بیاورید. با یک وسیله ظریف و کوچک قسمت داخلی پورت USB را کمی جابجا کنید. سپس باتری را در جای خود قرار دهید و گوشی را شارژ کنید.

نحوه تعمیر شارژر گوشی موبایل | علت شارژ نشدن گوشی

3. خرابی فلت

اگر فلت شارژ در معرض رطوبت و آب قرار بگیرد فلت شارژ خراب خواهد شد. همچنین در صورتی که اتصال و جداسازی شارژر از گوشی، به شکلی نادرست انجام شود، می‌تواند به قطعه فلت نیز آسیب بزند. تعمیر و تعویض فلت از کارهای حساس و مهم هستند که باید با دقت زیاد انجام شوند.

4. برد گوشی آسیب دیده است

بهترین راه این است که در صورت بروز مشکل، گوشی را تعویض کنید. تعمیر این قطعه کار آسانی نیست و همچنین ضمانت رفع مشکل پس از تعمیر برد وجود دارد.

اجزای مختلف برد مانند FL 11 و IC U2 می توانند به مشکلات شارژ نشدن تلفن کمک کنند. برای تشخیص هر کدام، باید به علائمی که می بینید توجه کنید.

در صورت خراب بودن FL 11 آیکون مربوط به شارژ شدن را روی موبایل خواهید دید، اما گوشی شارژ نمی‌شود. در زمانی که IC U2 خراب شده باشد، شارژ شدن گوشی به خوبی انجام نمی‌شود. با تعویض هر یک از این قطعات برد، مشکل را برطرف کنید.

اگر گوشی همچنان شارژ نمی شود، باید برد را به طور کامل تعویض کنید.

5. آداپتور شارژ آسیب دیده است

خرابی آداپتور شارژر گوشی یکی از دلایل مهمی است که در هنگام شارژ نشدن گوشی باید مراقب آن بود. با توجه به قابلیت قطع کابل و آداپتور شارژر، مشکلات آداپتور اجتناب ناپذیر است. برای حل این مشکل با باز کردن آداپتور، تصمیم بگیرید که آیا تعمیر آداپتور مشکل را حل می کند یا باید آن را تعویض کنید تا به شارژ صحیح گوشی خود کمک کنید.

6. آی سی شارژر آسیب دیده است

یکی دیگر از آسیب هایی که در هنگام شارژ گوشی می تواند مشکل ایجاد کند، خرابی مدار شارژر است. هر گونه مشکل در آی سی شارژر می تواند باعث خرابی شارژر شود.

خاموش شدن ناگهانی گوشی یا مشکل در آنتن دهی گوشی از نشانه های خرابی آی سی گوشی است برای تعمیر یا تعویض آن حتما از یک تعمیرکار حرفه ای موبایل کمک بگیرید.

روش های تعمیر شارژر گوشی

1. ولتاژ شارژر را با مولتی متر چک کنید

برای بررسی شارژر گوشی باید با استفاده از مولتی متر و کابل USb آن را امتحان کنید. در این مرحله نیازی به استفاده از آداپتور نیست. سپس کابل USB را به پورت USB متصل کنید. در این هنگام باید آداپتور را به تستر بزنید تا از صحت و سلامت آن مطلع شوید.

حال باید مولتی متر را روشن کنید و آن را روی ۲۰ ولتاژ قرار دهید و سری مولتی متر را به قسمت جدا شده از فیش موبایل اتصال دهید. در صورتی که مولتی متر حدود ۵ میلیمتر را نشان دهد، یعنی شارژر سالم است. در غیر این صورت متوجه خرابی شارژر گوشی خواهید شد.

هنگام تست جریان، باید مولتی متر را روی 20 آمپر تنظیم کنید. عدد نشان داده شده توسط مولتی متر را با عدد ولتاژ شارژر مقایسه کنید. اگر اعداد یکسان نیستند آداپتور مشکل دارد که نمی تواند این ولتاژ را تامین کند.

2. آداپتور شارژر را باز کنید

برای ادامه مسیر باید شارژر را با یک وسیله مانند پیچ گوشتی دو سو که نوک تیزی دارد، باز کنید تا بتوانید قطعات مختلف برد مانند خازن، مقاومت، پل دایود و … را بررسی کنید. برای تست قطعات برد آداپتور باید از مولتی متر استفاده کنید تا از سالم یا خراب بودن هر یک اطمینان حاصل کنید.

خازن موجود در سر شارژر از قطعاتی است که در بسیاری از موارد دلیل شارژ نشدن گوشی می‌باشد. تست خازن نیز با استفاده از مولتی متر انجام می‌شود. مولتی متر را روی تست دایود تنظیم کنید، سپس دو سر آن را به خازن شارژر متصل کنید. اگر اتصال کوتاه وجود داشته باشد، نشانه سوختگی خازن است.

3. بررسی کنید که چگونه ولتاژ کاهش می یابد

در صورتی که اتصال کوتاه در خازن وجود نداشته باشد، باید به سراغ تست ولتاژ بروید.

با تنظیم مولتی متر بر روی اندازه گیری ولتاژ می‌توانید کاهش ولتاژ را تست کنید. اگر کاهش ولتاژ به صورت ناگهانی و با سرعت صورت پذیرد، از خرابی خازن برد حکایت دارد. در این صورت باید با تعویض خازن از مشکلات مربوط به شارژ شدن گوشی رها شوید.

چگونه خازن شارژر را تعویض کنیم؟

با هویه بخش‌های لحیم خازن را ذوب کنید و خازن آسیب دیده را جدا کنید. سپس خازن جدید را با توجه بخ قطب‌های مثبت و منفی در محل خود قرار دهید و با هویه و سیم لحیم، آن را لحیم کنید.

سطح برد را تمیز کنید و برد را در داخل شارژر قرار دهید و آن را به خوبی ببندید. با کمک مولتی متر و تستر، ولتاژ و جریان شارژر را چک کنید تا بتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

چگونه شارژر فست را تعمیر کنیم؟

نحوه تعمیر شارژر فست مانند شارژر معمولی است؛ در انتها باید تست‌های مربوط به شارژر را انجام دهید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید.

هنگام کار با فست شارژر و عیب یابی آن باید به این نکته توجه کنید که تفاوت فست شارژر با شارژر معمولی این است که دارای چندین آی سی، چندین خازن، چندین مقاومت و چندین دیود و... است.

کلام آخر»

هرگز از شارژرهای بی کیفیت، بدون استاندارد و ارزان استفاده نکنید. هنگام اتصال شارژر به تلفن همراه، حتما کابل را به درستی و با دقت به گوشی خود وصل کنید. هنگام بیرون کشیدن گوشی از شارژر، سیم شارژر را نکشید، بلکه انتهای شارژر را بگیرید و به آرامی بدون وارد کردن فشار زیاد، شارژر را از گوشی جدا کنید.

هنگام شارژ گوشی خود را روی سطح خنک قرار دهید و در حین استفاده گوشی خود را شارژ نکنید. گوشی را به شارژر وصل کنید و بگذارید شارژ شود. شارژر را از برق جدا نکنید.

  • ۰۰/۱۲/۱۳
  • زهرا فدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی